maanantai 5. syyskuuta 2016

Miten Joulu Mimmin luona-blogi sai alkunsa ja mistä nimi tuli


Olet varmasti huomannut, että olen suuresti jouluihminen. Olin jo lapsena. Pikkutyttönä pidin joulupäiväkirjaa, johon kirjoitin aina jouluaaton tapahtumat, siis vain jouluaaton. Sitä on ollut hauska lukea nyt myöhemmin! Syksyllä siinä syyskuun paikkeilla aloin pyytämään äidiltäni, että eikö voitaisi jo vähän kuunnella joulumusiikkia. Meillä oli muutama joululaulukasetti, joista ainakin yksi oli minun äänittämä, eli radiosta olin äänittänyt joulumusiikkia. Se oli sitä aikaa, ei ollut cd-levyjä! Äiti yleensä suostui, ja saatoimme ihan vähän kuunnella, siis jonkun tunnin verran. :)

Sitten teini-iässä ja aikuistuttuani joulu ei enää niin suuressa roolissa ollut elämässäni, vaikka aina jouluaaton vietto perheen kesken on ollut tärkeää. Kunnes ikää tuli taas vähän lisää, ja joulun merkitys elämässäni alkoi kasvaa. Huomasin joka syksy, että odotin joululehtiä ihan hirveästi. Joululevyt alkoivat soimaan aina vain enemmän. Odotin syksyisin joulunmerkkejä kuin kuuta nousevaa.


Ja nyt, joulu on minulle tärkein juhla koko vuodessa. Odotan joulua ja joulun tunnelmaa jo kesällä, odotan myös joulun alusajan tunnelmaa. Teen kaikkea, mitä joulunystävä vaan voi tehdä; luen joulujuttuja niin lehdistä, kirjoista kuin blogeista, leivon ja kokkaan, koristelen kotia, teen ja ostan joululahjoja, virittelen jo hyvissä ajoin jouluvaloja, kuuntelen joulumusiikkia, järjestän läheisilleni joulun jouluaattona ym. 

Tuntui niin loogiselta ja oikealta perustaa myös joulublogi, johon voin purkaa jouluinnostustani. Tänne voin kirjoitella kaikenlaisia joulujuttuja, ja onnekseni saan kommentteja, joista olen hyvin kiitollinen. Suuret kiitokset ihanista kommenteista! <3

Ja sitten se blogin nimi. Minulla ei nuorempana juurikaan ollut lempinimeä. Olin lähes aina kaikille Johanna. Kunnes sitten syntyi kummipoikani, eli sisareni poika. Kummipoika oli silloin hyvin pieni, eikä vielä juurikaan puhunut. Sisareni ihmetteli kovasti, että ketäköhän poika oikein tarkoittaa, kun toistelee Mimmiä. Viimein kerran kummipojallani oli minun valokuva kädessään kun hän hoki taas Mimmiä. Siitä lähtien olen perhepiirissä ollut Mimmi. :) Ja joulua vietämme täällä meillä, eli Mimmin luona. :)

Oletko sinä jouluihminen? Odotatko joulua yhtä kovasti kuin minä? Ihanaa maanantaita! <3

Ps. Kuvat ovat viime joululta. :)

14 kommenttia:

  1. Olipas kiva kuulla miten sinun joulublogi sai alkunsa.
    Olen samanlainen jouluihminen kuin sinä!😀❤️
    Joululauluja aloitan kuuntelemaan ajoissa ja joululehdet kaivan myös esiin.
    Ja onneksi on näitä ihania joulublogeja, joita tykkään lukea!

    Odotan jo kauppojen joulua, uusia joululehtiä, jouluradiota...
    Ja kun saa pukea kodin jouluun!😍
    Ihanaa viikkoa sinulle Johanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! <3
      Voi niin minäkin odotan kauppojen joulua, joululehtiä ja varsinkin jouluradiota! Ja sitä kun saa pukea kodin jouluun. Paljon ihania asioita tässä syksyn mittaan ennen joulua <3

      Ihanaa viikkoa sinullekin! :)

      Poista
  2. Kiva kuulla lapsuuden jouluinnostuksesta ja nimestä. Pidän joulusta ja sen laitosta, mutta jouluihmisestä en tiedä. Viikonloppuna aloin miettimään tämän vuoden joulukissaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno juttu, että tykkäsit :) Voi joulukissaa vartutaan jo! Peppikin tuli tähän viereen just, laittaa ihan selvästi terveisiä, että haluaa tänä vuonna myös joulukissan! :)

      Poista
  3. Voi vitsi, mulla on muutamassa päiväkirjassa jouluaaton tapahtumat ylhäällä, mutta toivoisin kyllä, että olis enemmän, niitä on ollut jouluihmisen tosi ihana lukea nyt jälkeen päin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta! Taidan alkaa pitää nyt aikuisena uudelleen tuota päiväkirjaa. Olis kyllä hienoa, jos olisin pitänyt sitä koko ajan! :)

      Poista
  4. Olen ollut nuorempana jouluihminen. Vaihdoin matot ja verhot joka huoneeseen. Laittelin koristeita ja kynttilöitä liiankin kanssa.
    Nyt kun on tullut ikää enemmän, olen silti jouluihminen edelleen.
    Kynttilät ehdottomasti kuuluvat, valot ja koristeita, tosin vähemmän kuin ennen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä taas juuri päinvastoin, eli nyt vasta ollaan alettu vaihtaa verhoja, ja ihan juuri ostin maton. Kynttilät palaa nytkin :) ja odotan, että voi laittaa kyntteliköt ikkunaan :)

      Poista
  5. Ha haa, et tunnollisena bloggaajana sentään blogia varten vetänyt joulurekvisiittaa esille. :D
    Kiva tietää mistä tuo Mimmi nimi tulee. Johanna kun ei oikein Mimmiksi taivu millään. Mun äitiä veljet kutsuivat nuorena Mimmiksi. :)
    Itsekkin taidan tässä kuussa ekat joululaulut kuunnella. Tietysti Loiria. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, en sentään :D
      Juu sellainen tarina on nimen taustalla :)
      Loirin joululaulut on mahtavia! Multahan tietenkin löytyy Loirin joululevy :)

      Poista
  6. On hauskaa aina kuulla, mistä blogi saa nimensä :) Itsekkin olen jouluhössöttäjä, mutta koitan rauhoitella itseäni että aloittaisin sen myöhemmin. Muuten se menee itelläni niin, että intoilen joulusta niin paljon, että unohdan syksyn ja halloweenin siitä välistä, joista myös tykkään intoilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksy on kyllä ihana vuodenaika! Halloween on mulle vähän vieraampi juhla, mutta juuri puhuttiin miehen kanssa, että jos tänä vuonna vietettäisiin sitä myös. :)

      Poista
  7. Voi, ihana tuo joulupäiväkirja <3 Kuten ehkä olet huomannutkin, minäkin olen jouluihminen ja odotan jo kovasti joulua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se joulupäiväkirja ihana <3 Olen kyllä huomannut, että myös sinä olet jouluihminen :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi ❤