tiistai 16. elokuuta 2016

Joulun odotus suunnitelmia


Nyt on niin ankea sadepäivä, että ajattelin tehdä vähän joulun odotus suunnitelmia. Nythän on jo elokuu puolessa välissä, ja ei ole kuin muutama hassu kuukausi, kun kun on joulukuu. Kaikkien aikojen Joulun laskukin tuli jo! Lehti vaikuttaa myös tänä vuonna mielenkiintoiselta. Se muuten ilmestyy 27.10. Oi kun odotan jo uusia joululehtia! Lokakuussa siis odotan kovasti joululehtiä, mutta aion puuhata silloin muitakin joulujuttuja. Silloin mm. leivon jo pakkaseen jotain, mitä voimme joulua odotellessa syödä.

Lokakuu on myös se kuukausi, kun joulukalentereita alkaa tulla kauppoihin. Myös The Body Shopin kalenteri on tullut aina lokakuussa myyntiin. Olen vähän kahdenvaiheilla, hankinko sitä tänä vuonna. Mies nauroi, että minut tuntien hankin sen... No, saa nähdä. Teekalenteri saa jäädä, sillä ne mausteet teen seassa aiheuttavat iho-ongelmia. Sitten meillä on minun tekemä sukkakalenteri, ja lokakuussa viimeistään alan miettiä sen sisältöä. 

Marraskuussa aion touhuta kaikkea mahdollista täydellä teholla, joululaatikot pakkaseen, leivonnaisia pakkaseen ym. Niin että joulukuussa voi vain nauttia joulun tulosta. Ja myös siksi, kun viime vuonna kärsin joulukuussa jatkuvasti migreenistä. Haluan tänä vuonna välttää sen.

Onhan tässä sitten kaikenlaisia muitakin jouluisia puuhia, siis näitä joulupukin puuhia. Vasta kahdet villasukat on valmiina, joten isoin urakka on vielä edessä päin. Ja voi olla, että joku saa jotain muutakin itse tehtyä kuin sukat... Se paljastuu sitten jouluna, ja täällä blogissa joulun jälkeen. :) Puhuin myös joulumaton virkkaamisesta. En ole vielä aloittanut, kun olen niin koukussa kirjontaan, ja suoraan sanoen hirvittää, osaanko. Lueskelin ohjeita, ja ne ovat kuin vierasta kieltä. Ihan tavallista virkkaamista osaan, kun netistä katsoin, mutta että sellaista pitsiä... Saa nyt nähdä, koska uskallan aloittaa, ja mitä siitä tulee.

Muitakin joululahjoja olen miettinyt. Siis niitä ostettavia. Ja vähän on jo ideoita, ja yhden pienen lahjan olen ostanut. Ensi kuussa on vanhan ajan käsityömarkkinat, ja sieltä varmasti löydän myös jotain. Tykkään ostaa itse tehtyä.

Oletko sinä tehnyt vielä mitään joulun odotus suunnitelmia? Mukavaa tiistaita! :)

6 kommenttia:

  1. Muutama joululahja on jo hankittuna :) Firman pikkujouluristeilyn varasin ja keräsin osallistujalistan, joten niitä odotellessa nyt sitten :D Sen verran olen suunnitellut tätä joulunalusaikaa, että nyt pitäisi ruveta dieetille, etä mahtuu pikkujoulumekkoon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se onkin hyvä juttu, jos on jo lahjoja hankittuna :) Oi ja risteilylle :D Tsemppiä dieetille! :)

      Poista
  2. Ihanat suunnitelmat!
    Odotan myös kovin joululehtiä! Ostan aina kaupasta. En ole tilannut.
    Ja kyllä odotan niitä joulukalentereitakin. Ihanaa!

    Itsetehdyt lahjat on kyllä parhaita. Kiva, kun olet jo hyvissäajoin aloittanut niiden tekemisen.

    Yhtään lahjaa en ole vielä ostanut. Ennen olin jo tähän aikaan muutamat lahjat ostellut.
    Nyt lapset on jo isoja ja tietävät tarkkaan mitä haluavat.

    En ole joulu suunnitelmia vielä tehnyt. Mutta haluan myös ajoissa kaikki tehdä!
    Saa sitten jouluna nauttia! Toivottavasti sinäkin saat joulun nauttia ilman migreeniä!😊
    Ihanaa tiistaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! :)
      Joululehdet kuuluu kyllä ehdottomasti joulunodotukseen, niin ja kalenterit myös!

      Minäkin tykkään itsetehdyistä lahjoista, ja tykkään tehdä niitä. Joskus aloitan jo kesällä niiden tekemisen.

      Minäkin olen usein elokuussa ostanut jo monta lahjaa, joten nyt ollaan aikataulusta jäljessä :D

      On se kiva puuhailla ajoissa, niin välttää viime hetken paniikin - ja toivottavasti myös migreenin! :)
      Ihanaa tiistaita myös sinulle! :)

      Poista
  3. Kiva tehdä jo joulua, minä olen aloittanut korttien teon.
    Laitoin itseni blogiisi lukijaksi, Blogit.fi:ssä olen jo seuraaja.
    Oletko sinä tehnyt minun blogissani näin. Olisi kiva saada uusia tuttuja näin blogin kautta.
    Ihana toi appelsiini kakku, olen tehnyt samalla ohjeella, erona se että paloitin tavallisesta suklaalevystä paloja.
    Jos olet blogissani jo lukija, niin kaikki on hyvin, minä en vain löytänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun seuraat blogiani, ja tervetuloa myös blogger-lukijaksi! Kävin juuri vastavierailulla blogissasi, ja liityin lukijaksi :)
      Joulukorttien teko onkin mukavaa puuhaa, viime vuonna tein itse.
      On se kakku hyvä, ja valmiiksi rouhittu suklaa on tosi kätevää. Sitä myy ainakin Prisma.
      Mukavaa tiistai-iltaa! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi ❤