torstai 28. heinäkuuta 2016

Jouluiset alelöydöt


Olen tänä vuonna tehnyt todella vähän aleostoja, ja ne vähätkin ovat aika jouluisia... Tässä esittelen nyt muutaman. Ostin myös jouluverhot, mutta niistä ei ole kuvaa, sillä ovat vielä pakkauksessa. Tämä tonttu löytyi sisustusliikkeesta. Olin kävelemässä liikkeen ohi, kun satuin huomaamaan, että joulutavaraa oli yhdellä pöydällä. Tokihan minun piti poiketa sisälle tutkimaan, että mitä ihanuuksia siellä oli myytävänä. Tonttu lähtikin sitten minun matkaan, ja se oli viimeinen kappale.


Tämän söpön pienen talon ajattelin tonttukylälle, mikä meillä aina jouluna muuttaa keittiön sivupöydälle. Mies sanoi, että olen ihan höppänä, kun ostan tontuille talon, mutta sellainen olen. Tässä oli muuten patterit mukana. Se on varsinainen diskotalo, jos haluaa. Minä en migreenipotilaana halua. ;)


Kotkan Iittalassa oli loppuunmyynti, sillä liike vaihtaa paikkaa, ja edullisesti ostin nämä Santa Claus mukit. (Edit. 29.7 Kyseessä on siis Arabian astiat eikä Iittalan, kuten eilen vahingossa kirjoitin.) Nämä taitavat olla ainoita tuotteita, jotka Arabia valmistaa enää Suomessa. Olen näitä Arabian Santa Claus tuotteita pienimuotoisesti kerännyt viime syksystä lähtien, jolloin ne markkinoille tulivat. Mukeja on kahdenlaisia, ja syksyllä ilmestyy kolmas malli. Tuotteisiin kuuluu myös lautanen, purkki ja pieni kulho. Mukit ovat toiselta puolelta tämän näköisiä:


Nämä eivät taida olla kovinkaan suosittuja, sillä näitä oli liikkeessä runsaasti, ja ihmiset jonottivat ihan muiden tavaroiden kanssa. Minusta nämä ovat kuitenkin ihan kivat joulunajan mukit.

Oletko sinä tehnyt jouluisia alelöytöjä? Mukavaa torstaita! :)

10 kommenttia:

  1. Sinähän olet taas löytänyt kivoja juttuja!😍
    Hienoja! Ja nuo mukit on tosi ihanat! En ole tuommoisia nähnytkään.
    En ole joulutavaroita kaupoissa nähnyt. Enkä ole kirppareilla käynyt pitkään aikaan.
    Mukavaa torstaita sinne!
    (Jouluun on 149 päivää...😀👍)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aina sellainen joulututka päällä :D
      Noita mukeja ei kai kauhean laajassa levityksessä ole. Viime vuonna ostin Anttilasta, ja sielläkään ei ollut montaa myynnissä. Iittalassa niitä on reilummin.
      Ja niinhän se on, enää 149 päivää :D

      Poista
  2. Mä laittaisin varmaan tuohon taloon diskovalot päälle. :D
    Mukit ovat kauniita. Saako utveerata paljonko maksoivat...Kelpais kyllä mullekkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin uskoa, että sulla olis talossa disko! :D
      Mukit ovat mustakin kauniita. Ne oli puoleen hintaan, en nyt ihan tarkkaa hintaa muista. Kotkan Iittalassa oli kaikki puoleen hintaan. Ja kyllä oli muuten porukkaakin :D

      Poista
  3. ihania löytöjä :) voih odotan jo niin joulua ja joulun aikaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ida! :) Ja kuule, niin odotan minäkin <3

      Poista
  4. Aivan ihania jouluisia löytöjä <3

    VastaaPoista
  5. Mä en oo tänä vuonna vielä joulujuttuja löytänyt, muutaman lehden olen kirpparilta ostanut. Niitäkin on ollut tänä vuonna tosi vähän vaikka viime vuonna löysin niitä pitkin vuotta.

    Kodin ykkösen konkurssimyynnissä kävin katsomassa joulukoristeita, mutta siellä ei ollut minua kiinnostavia juttuja. Ei ollut kuitenkaan hinnalla pilattuja, kun niissä oli alennusprosentti 80.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joululehtiä en ole minäkään löytänyt kirppiksiltä pitkiin aikoihin, paitsi Maku-lehden pari joulunumeroa. Muutenkin kirppiksillä on ollut vähän joulutavaraa, täällä meilläpäin.

      Kodin ykkösessä tuli käytyä, ja siellä ei ollut silloin joulukoristeita, mutta jouluvalot ostin. :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)