keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Joulu Aku Ankat


Olen viime vuosina alkanut keräämään jouluisia lehtiä, ja yksi ehdoton suosikki ja keräyskohde on Joulu Akut. Nämä yllä olevat Joulumantelit ovat tainneet kaikki tulla postitse, eli Aku Ankka on viime vuosina tullut minulle aina joulun aikaan (yllätys yllätys juuri joulun aikaan :)). Joulumantelit ovat kooltaan pienempiä, kuin varsinaiset Aku Ankka lehdet, ja ne ilmestyvät juuri jouluksi. Käsittääkseni ne tulevat vain Aku Ankan tilaajille, eli irtonumeron ostajat eivät niitä saa. Korjatkaa, jos olen väärässsä. Ne tulevat siis itse Aku Ankka lehden lisäksi.


Ennen Joulumantelia ilmestyi Jouluparaati, ja niitäkin minulla on muutama. Muistaakseni joku on minulle tullut, ja muut olen ostanut kirppiksiltä. Jouluparaati on ihan kiva ja jouluinen myös, mutta tykkään enemmän nykyisestä Joulumantelista.


Joulutaskareita minulla onkin pitkä rivi. Niistä vain muutaman olen ostanut kaupasta, loput on kirppiksiltä ja yksi Huuto.netistä. Näitä löytyy hyvin ainakin meilläpäin kirppiksiltä, ja usein ovat vielä hyväkuntoisiakin. Tykkään tosi paljon Joulutaskareista, ja aina kirppiksellä käyn taskarit läpi. En koskaan osta muita taskareita, kun näitä jouluisia.


Lisäksi olen onnistunut löytämään kirppiksiltä erilaisia isompia Joulu Aku Ankka kirjoja. Tässä 2 niistä. Eli kyllä, kerään Joulu Aku Ankkoja. Ja nykyään tämä Disney intoilu ei tunnu jäävän kirjoihin, vaan videohyllyyn on ilmestynyt useampi Joulu Aku Ankka dvd. :)

Nämä jouluiset Akut ovat mitä parhainta luettavaa harmaana ja tylsänä päivänä, tai jos maailma vaan muuten murjoo. Niin ja tietysti jouluna.

Tykkäätkö sinä Joulu Akuista? Mukavaa keskiviikkoa! :)

9 kommenttia:

  1. Sinulla onkin jo paljon kertynyt joulu Akuja! Meillä on myös muutamia joulu Akuja. Kirjoina ja pokkareina. Noita joulumantelilehtiä ei meillä ole yhtään.
    Hyvää keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! Juu on niitä kertynyt. Ihan harrastus taitaa olla niiden kerääminen nykyään :)

      Poista
  2. Kyllä löytyy joulu aku taskareita minultakin. :) Divarista teen hyviä ja suht edullisia löytöjä aina. Käytkö sinä koskaan divarin tarjontaa katsomassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosin kaikki joulutaskarit ovat ostettu uutena.

      Poista
    2. En muuten ole tajunnut käydä Divarissa. Kiitos hyvästä vinkistä, menenkin seuraavaksi myös sinne! :)

      Poista
  3. Itekki tykkään noista joulmanteleista! :) Ja joulutaskarin ostan joka joulu perinteisesti poikaystävälleni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulumantelit on tosi kivoja :) Ja Joulutaskari on hyvä lahja! :)

      Poista
  4. Oi wau mikä kokoelma!<3 mitä olisi joulu ilman Aku ankkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan noita kerääntynyt :) Ja niinpä, kyllä Aku Ankka kuuluu jouluun :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)