sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Valoa pimeyteen


Meidän tuvan ikkunassa näyttää tältä! Nii-in. Minun tosiaan piti laittaa jouluvalot Pyhäinpäivänä, mutta kun tänään ilta alkoi hämärtää, tajusin, miten pimeää talviaikaan siirtymisen jälkeen oikein onkaan. Ihan pimeää siis. Sanoin miehelle, että eiköhän laiteta valot jo. Mies sanoi, että "ihan miten vaan". Niin me sitten Pepin kanssa laitettiin näitä, joka ikkunalle. Ja nyt tuntuu paljon, paljon paremmalle!

Jouluhommat edistyy vähän kerrassaan. Nyt olisi kai jo aika paljastaa, että blogiin tulee Joulukalenteri, ja olen tehnyt myös sitä. Eli joka päivä joulukuussa aattoon asti ilmestyy uusi luukku. Ja mitä ne ovat, se paljastuu sitten joulukuussa... ;)

Olen myös kutonut jonkun verran, ja onneksi kädet ovat pelanneet hyvin! Eli minulla on aina välillä ollut ongelmia sormien kanssa, sillä sairastan fibromyalgiaa. Mutta nyt näyttää aika hyvälle kaikin tavoin. Kutominen on ihanan rentouttavaa puuhaa. Ja jos samalla kuuntelee joulumusiikkia, se on varsin jouluista puuhaa.

Minulle tuli postissa Kaikkien aikojen joulu-lehti, ja olen tykännyt siitä kovasti. Myös Joulu maalla-lehden ostin, ja sekin on ihan hyvä, mutta tänä vuonna pidän enemmän KAJ:sta. Jännityksellä odotan vielä muita joululehtiä, mitkä ilmestyy. Kotiin minulle tulee Kodin Kuvalehden Joulunumero, ja sepä taitaa tulla ensi viikolla. Olen myös kaupassa käydessä tarkkaillut, koska uusi Aku Ankan Joulutaskari ilmestyy, sillä olen näköjään alkanut keräämään niitä :D. Tai ainakin olen kantanut niitä kirppiksiltä kotiin :).

Joululimppu on vielä leipomatta. Viimeksi kaupassa käydessä aloin miettimään, että mitäs siihen nyt tarvittiinkaan, mutta en muistanut ulkoa. Joten lista on tehtävä, ja sitten kauppaan. Jotain muuta leivon varmaan samalla kertaa, ehkä kuivakakun. 

Joten sillä lailla tämä lokakuu menee, ja ihan kohta alkaa marraskuu! Joulu on jo tosi lähellä. :)

Oletko sinä jo laittanut jouluvaloja esille? Tykkäsitkö uusista Joululehdistä? Leivotaanko teillä joululimppua? Ihanaa alkavaa viimeistä lokakuun viikkoa! <3

16 kommenttia:

  1. Ihana kuva! Ja kyllä nyt voi jo laitella jouluvaloja, kun on niin pimeää.
    Odotan myös uusia joululehtiä. Ja akun joulutaskareita on meillekin jouluna ilmestynyt.
    Leivon jouluksi aina piimälimppua.saaristolaisleipää haluaisin kokeilla tehdä joku kerta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Peppi halusi ehdottomasti kuvaan mukaan :).
      Joululehdet ja taskarit on ihania, ja nostaa joulutunnelmaa :).
      Piimälimppua en ole tainnut ikinä tehdä, enkä muuten ole tehnyt saaristolaisleipääkään. Ne olisivatkin mielenkiintoisia kokeilla joskus!

      Poista
  2. Kissojen ulkotarhaan olen virittänyt valot ja miehen vastustuksesta huolimatta aion pian laittaa muutakin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi Pepsillä ja Maxilla on omat valot :). Meillä ei onneksi tullut vastustusta - tosin se ei olisi ehkä kauheasti myöskään täällä vaikuttanut :D.

      Poista
  3. Ens viikolla laitan ulkovalot ainakin etupihalle palamaan. Taijan vain ajastimen käydä ostamassa niin ei pala koko aikaa... Viikonlopun lueskelin näitä kahta joululehteä, niin ihanan joulusia että... Mullekin tulee se kodinkuvalehti ja sit pitää kaupassa kahtua mitä se ihana lehti sisältää... Katotaan tuleeko ostettua muuta.
    Mää oon yleensä kaupasta ostanut joululimpun, koska muut ei saata sitä syöjä... Normileipää sitten leivon ite ja muita jouluherkkuja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajastin on tosi kätevä! Joo, kyllä joululehdet on ihania tunnelman luojia. Jo pelkästään kuvien selailu on ihanaa. :)
      Ei meilläkään mies tykkää paljon syödä joululimppua, mutta vien sitä mun isälle aina, joka siitä tykkää. Itse myös tykkään kovasti. Mulla on tosi hyvä resepti, jonka oon ottanut yksi vuosi Joulu Maalla lehdestä :).

      Poista
  4. Kyllä olohuoneessa on kahdet tunnelmavalot ja eteisen lipastolla kynttelikkö. :)
    Tontutkin haluaisin jo laittaa, mutta pitää malttaa niiden kanssa marraskuun puolelle. Muuten tuo ukko-kulta sekoaa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, ei meilläkään tonttuja ole - vielä. Mutta on vain ajan kysymys, kun niitä alkaa pikku hiljaa ilmestymään sinne tänne :). Ainakin mun työpöytä tulee kokemaan muodon muutoksen tällä viikolla ;).

      Poista
  5. Olen laittanut tähden jo ikkunaan :) pyhäinpäivänä laitan minun lumihiutaleeni :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kauniita jouluvaloja. Lumihiutale on varmasti ihana! :)

      Poista
  6. Pitäisi varmaan alkaa tuikutella meilläkin jo enempi. On niin ihania nuo valot kaiken pimeyden keskellä. Aurinkoista viikkoa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, pimeys on paljon kivempi, kun laittaa tuikkuja ja valoja. Aurinkoista viikkoa myös sinulle Maria! <3

      Poista
  7. Ihanan tunnelmallinen kuva! En ole itse vielä laittanut jouluvaloja...varmaan kohta pitäis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Minäkin vähän aikaistin valojen laittamista... kun on niin pimeetä! Ne tuo ihanaa tunnelmaa :).

      Poista
  8. Illat on tosiaan ihan valtavan pimeitä taas. Tulisi sitä lunta niin olisi valoisampaa.
    on meillä jo valoja siellä sun täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Lunta saisi tulla jo! Mutta pimeys on mielestäni ihan tunnelmallista noiden jouluvalojen kanssa :).

      Poista

Ilahdun kommentistasi ❤