perjantai 11. syyskuuta 2015

Puuhastelua


En ole vielä esitellyt teille, mitä olen viime aikoina puuhaillut, vaikka se mielessä on käynyt. Nämä villasukat sain valmiiksi viikko sitten, ja nyt kudon toista paria. Minulla oli ongelmana kivut (fibromyalgia), joiden vuoksi en pitkään aikaan voinut kutoa ollenkaan, mutta nyt taitaa kivut olla selätetty, ainakin toistaiseksi, ja puikot pysyvät taas käsissä! Voi miten älyttömän ihana juttu! 

Nämä siniset sukat on neulottu Dropsin Big Fabel langasta 4,5 puikoilla, eli ne tulivat aika sukkelaan. Sukat myös ovat todella lämpöiset, ja niin tilasinkin tätä lankaa lisää, sillä sitä ei myydä täällä meilläpäin. Minä olen pitänyt Dropsin lankoja hyvälaatuisina, vaikka soraääniäkin olen joskus kuullut.

Tällä hetkellä puikoilla on perinteistä Novitan lankaa, ja tulossa on söpöt pinkinharmaat sukat. Toinen sukka on jo valmis, ja toinen alulla. Hissukseen kudon, sillä varon vähän näitä jäseniä. Kutominen vaan on niin rentouttavaa puuhaa. Olen kutonut ihan pikkulikasta lähtien. Mamma aikoinaan opetti minut kutomaan villasukkia, ja opetti myös kaksinkertaisen kantapään. Ja on tässä elämän varrella kudottu aika lailla.

Eilen myös päätin, että nyt kokeilen joulukorttien tekemistä. Tekotarpeita ostettiin vähän aikaa sitten Sinellistä. Vähän peläten kannoin tarpeita kassalle. Ajattelin, että joulukorttien askartelu on kamalan vaativaa, vähän kuin tähtitiede, että en osaa, ja kukaan ei ole minua opastamassa. Taas luulin väärin. Ensinnäkin askartelu ei ole ollenkaan vaikeaa, ja jo samana iltana, kun olin tarpeet ostanut, hyvä ystäväni tuli käymään meillä, ja neuvoi tarkaan, miten toimia! 
Nyt suorastaan innostuin tuostakin, enkä meinannut malttaa lopettaa. Pakko oli kuitenkin, sillä muut hommat kutsuivat. Mutta jonkunlaisen ahaa-elämyksen koin. Joulukorttien tekeminen onkin kivaa!

Harrastatko sinä kutomista? Tai teetkö itse joulukortteja? Mukavaa perjantaita! :)

9 kommenttia:

  1. Teen joulukortteja usein itse :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kivaa puuhaa. Taidan minäkin tehdä jatkossa :)

      Poista
  2. Teen joulukortteja usein itse :)

    VastaaPoista
  3. Ihanat sukat ja hienoa että neulominen onnistuu taas. Laitahan kuvaa sitten joulukorteista.

    Neulon, virkkaan tuunaan ja askartelen. Vähän kaikkea siis jos vain joutaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :). Juu, laitan kuvaa jossain vaiheessa.

      Sulta onnistuukin kaikki. Itse en osaa virkata, se jäi Mammalta opettamatta mulle. Mua kai kiinnosti vaan kutominen. Ja sepä se, kun vaan joutaa :)

      Poista
  4. Aivan ihanat villasukat <3
    Itse rakastan kutomista, mutta koulun takia sitäkään ei kerkeä harrastaa niin usein kuin haluaisi. :(
    Kokeet ja läksyt aina pilaavat senkin ilon :D Itse tykkään kutoa ja virkata kaikkea ¨jämälangoista¨.
    Saa värikkäita ja ihan hienojakin töitä aikaiseksi. Hyvää joulu odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3
      Jämälangoista saa tehtyä kaikkea kaunista myös, ja nimenomaan just värikkäitä. Aina välillä innostun niistäkin. Nimittäin jämälankoja löytyy meiltä vähän liikaakin. Hyvää joulun odotusta sinullekin! :)

      Poista
  5. Ihanan väriset. Miehen äiti oli tehnyt mulle sukat ja on just sopivan kokoiset. Sanoi, että meinas antaa joululahjaksi, mutta voihan sitä olla jo nyt kylmä ja sukat tarpeen.

    Mä yritän melkein joka vuosi neuloa jotain, mutta aina tuntuu ettei vaan saa mitään valmiiksi tai joutuu purkamaan :D. Meidän piti neuloa ala-asteella lapaset ja ne oli mulla tosi pitkään käytössä. Olin varmaan 17-18v, kun ne meni hukkaan eli joskus 15v sitten :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykkään myös väristä. Kyllä nyt jo ainakin meillä tarvitsee villasukkia, käytän niitä koko ajan. :)

      Kauan kesti ne lapaset. Tuossa iässä muuten helposti hukkaa lapasia ja käsineitä, mistäköhän se johtuu :D Muistaakseni minä kudoin ala-asteella villasukat, oiskohan ne olleet mun ekat sukat. Mamma auttoi mua niissä, ja sitten innostuin kutomisesta :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)