sunnuntai 9. elokuuta 2015

Vanhat aarteet ja joulumieli


Ulkona paistaa aurinko ja on lämmin, mutta minä en voi olla hykertelemättä tyytyväisyydestä, kun katselen näitä lehtiä ja mietin tulevaa syksyä, sillä minä olen löytänyt varsinaisen joulupuodin! Eihän se mikään varsinainen joulupuoti ole vaan kirppis, mutta sieltä löytyy ihanaa vanhaa joulutavaraa edullisesti, ja olenkin ostanut ison pinon vanhoja joululehtiä sieltä, joista osa on kuvassa. Valtaosa lehdistä on 90-luvulta, mikä on niin mahtavaa! Lisäksi olen ostanut kirppikseltä pari joululiinaa, ja pieniä tonttuja. Ja kaikki nämä tavarat ovat maksaneet yhteensä vain muutamia euroja, eli kyse on todellakin edullisesta tavarasta ja tietenkin jouluisesta mielestä! Eli suurkiitos ystäväni, kun neuvoit minulle tämän paikan!!! :)

Kuten olen jo aiemmin kirjoittanutkin, olen jo aloittanut näiden vanhojen joululehtien selailun, ja sieltä löytyy vaikka mitä kivaa. Mutta en pidä mitään kiirettä lukemisen kanssa. Nämä lehdet minä todellakin säästän, ja luenkin niitä hissukseen kaikessa rauhassa. Tässä kohtaa täytyy kyllä huomauttaa, että minä säästän ihan KAIKKI joululehdet. Olen säästänyt siitä lähtien, kun aloin niitä ostamaan, muistaakseni vuodesta 2010 lähtien. Koska nehän voi lukea aina uudelleen. Lisäksi niissä on paljon hyviä reseptejä.

Yksi mieluisimmistani joululehdistä on Joulu Maalla. Ehkä siksi, että mekin asutaan lähes maalla, maatalossa. Mutta tykkään kyllä kaikista joululehdistä, ja rakastan niiden lukemista.

Ja syy miksi otan nämä lehdet nyt puheeksi? No, huomenna alkaa metsästyskausi, eli meillä mies lähtee metsälle. Samoihin aikoihin minulla alkaa aina "virallisesti" syyskausi. Eli aloitan ihan kunnolla joululehtien lukemisen ja muun syksyisen puuhaamisen. Ja tiedetään, onhan se kesä vielä, lämmintäkin on, mutta silti. Tänä vuonna minulla onkin paljon lukemista, sillä näiden vanhojen joululehtien lisäksi olen ostanut kirppikseltä vanhoja joulutaskareita, eli Akuja. Oi joi miten kivaa on alkaa lukemaan niitäkin <3.

Joten kyllä täällä meillä katseet käännetään jo syksyyn, vaikka toki nautitaan myös kesän lämmöstäkin. Miten siellä? Oletko vielä ajatellut syksyä ja joulua? Mukavaa lämmintä sunnuntaita! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommentistasi :)