maanantai 3. elokuuta 2015

Joululehden viemää

Minua on viime päivinä vetänyt puoleen yksi tietty lehti. Se ei ole vasta tilaamani Me Naiset, eikä myöskään Kauneus ja Terveys, mistä myös pidän tosi paljon. Ei, tämä on jotain ihan muuta:


Sehän on Kotivinkin Joulu-numero. Ja jos katsot vielä tarkemmin niin huomaat, että lehti on vuodelta 1992. Eli iäkäs lehti, mutta hyväkuntoinen. Olin suorastaan haltioissani, kun löysin sen kirppikseltä!

Olen selaillut tätä lehteä nyt useamman päivän, ja alan olla vakuuttunut siitä, että tämä on todella hyvä lehti. Siis todella. Tässä on niitä koskettavia vanhoja tarinoita sota-ajan jouluilta, mitä ei mistään juuri enää kuule. Lisäksi tässä on varsin liikuttava tarina 30-luvun pula-ajan joululta, jossa köyhällä leskellä oli varaa antaa jokaiselle lapselleen joululahjaksi vain puolikas omena. Lehdessä on myös muita mielenkiintoisia joulumuistoja, haastatteluja, reseptejä, käsityöohjeita ym. Sanoisin, että varsin mahtava joululehti. Tällainen tunnelmallinen joululehden pitääkin olla!

Olen saanut tästä lehdestä pari hyvää ideaa blogiinkin, mitkä sitten paljastuvat joskus... Ja ehkä uusia ideoita on tulossa, sillä minulla on näitä lehtiä lisää - seuraavaksi siirryn vuoteen 1996. Ja sen lehden kansikin on niin lupaava! En malta odottaa, että pääsen siihen käsiksi. Ehkä keitän kupillisen joulukahvia kyytipojaksi :). 

Onko siellä vielä luettu mitään jouluista, vai vasta lokakuussa, kun joululehdet ilmestyvät? Mukavaa maanantaita! :)

5 kommenttia:

  1. Tähän joulu lehteen mulla liittyy paljon muistoja. <3 Oli ensimmäinen joulu lehti jonka äiti meille tilasi ja näin ollen itselleni myös eka joululehti kokemus tuolloin 11-vuotiaana. Tietysti odotin joulukalenteriakin ihan innolla. ;) Nuo mukana tulleet enkelit olivat tosi kauniita ja ovat tallessa vieläkin. Samoin kuin tuo lehtikin. Äiti säilyttää kaikki joululehdet. :)
    Kiitos sulle tästä. Ihanat muistot tulvi mieleen.

    Tervetuloa tutustumaan myös minun blogeihin http://minttu-mietteet.blogspot.fi/ ja joulu blogi http://joulukuusen-loisteessa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että tämä juttu toi hyviä muistoja mieleen :). Minullekin tulee tästä lehdestä tosi hyvä ja jouluinen mieli. Ihana lehti, talteen menee. Myös minä säilytän kaikki joululehdet.

    Lähdenkin samantien tutkimaan sinun blogeja! :)

    VastaaPoista
  3. Minulla ei taida olla juuri tätä lehteä. Mutta muita vanhoja joulu lehtiä kyllä löytyy ja niitä on aivan ihana lueskella. Ja kyllä,myös minä olen aloittanut niiden selailun jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä löysin näitä vanhoja lehtiä kirppikseltä, ja melkein hihkuin riemusta. Ostin niitä yhteensä 12 kpl, olivat todella halpojakin vielä, ja minulle suorastaan aarteita <3.

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)