perjantai 10. heinäkuuta 2015

Joulua joka huoneessa



Minä olen Jouluihminen Isolla J:llä, ja vaikka en kerää yleensä mitään tavaraa, niin huomaan keränneeni jonkun verran joulujuttuja vuosien varrella. Olen saanut niitä myös lahjaksa (todella mieluisia lahjoja!), mutta myös itse ostanut. On tonttuja, pukkeja, joulukelloja, kuusia ja vaikka mitä. Ja tietenkin jouluvaloja! Niistä meidän koti taitaa olla ihan tunnettu, sillä ihan jokaisella ikkunalla on valoja, ja joulun aikaan ei muita valoja juuri edes käytetä.

Myös kuusen koristeita on kertynyt vuosien mittaan jonkun verran. Osan niistäkin olen saanut lahjaksi, ja loput ostanut itse. Kyllä niillä kaikilla taitaa olla jo tunnearvoa, sillä jokaisesta herää jotain muistoja. Kuusen nauhoja meillä ei enää voi voi käyttää pienen Peppi-kissan vuoksi (niin aikuinen kissahan Peppi on, on vaan niin pienikokoinen), mutta laitetaan reippaammin muita koristeita. Joka vuosi ostan muutaman koristeen lisää, usein alennusmyynnistä.

Nämä kaikki jouluiset jutut majailevat joulukaapissa tämän muun vuoden ajan, mihin ne loppiaisen jälkeen pakataan. Aina kun käyn kaapilla, on haikea fiilis. Ja koska olen se Jouluihminen, niin eihän minun kaikki joulujutut mahdu sinne kaappiin! Ei ei, niitä on useammassa kaapissa. Olohuoneesta löytyy iso lipaston laatikko kynttilöille, missä on vähän muutakin jouluista tavaraa. Ja varsinainen "pyhä" paikka on minun yöpöytä, missä on varastoituna kaikki omistamani joululehdet suunnilleen vuodesta 2010 lähtien (unohdinko mainita, että kerään myös niitä ;)), sekä kaikki jouluiset cd-levyni. Niitäkin on vuosien varrella kertynyt, sillä rakastan joulumusiikkia, todella! Ja ne joululeffat, niillä on oma paikka kirjahyllyssä. Joten tarkemmin ajateltuna näitä joulujuttuja löytyy vähän sieltä sun täältä... Ja miten ihanaa onkaan, kun joulun lähestyessä näitä saa kaivaa taas esiin!

Keräätkö sinä mitään? Mukavaa perjantaita!

2 kommenttia:

  1. Kävelin tässä päivänä muutamana kaupassa jossa olin ensimmäistä kertaa. En oikein osannut mitään ostella, kunnes silmiini sattui punainen tuikkupaketti. Siitä en ohi päässyt eli mukaan vaan ja kassalle.

    VastaaPoista
  2. Tuikut ja kynttilät ylipäätään on ihania, niitä poltellaan myös täällä ahkerasti leivinuunin reunalla, minne kissa ei pääse. Tuikkuja pitää aina olla jemmassa!

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi :)